Încă din anul 2002 activ implicată în prevenirea, respectiv combaterea cancerului la sîn, între alte acţiuni filantropice menite să prevină violenţa domestică sau segregaţia femeilor, corporaţia americană de cosmetice Avon a lansat, în 2006 (septembrie - octombrie), o nouă campanie de conştientizare a riscurilor ridicate de neoplasmul mamar: „1 din 8 femei”. Cu rezultate de awareness de +30 % vs PY , de + 43 % vs PY în ce priveşte strîngerea de fonduri şi cu un procentaj de 44 din respondente care s-au pronunţat pentru practica analizei medicale periodice, a urmat o secundă etapă a proiectului, un an ulterior, de „call to action”. Astfel, agenţia Starcom România (parte a Starcom MediaVest Group), a mers pe ideea de comunicare „Află că eşti bine!”, în vederea obţinerii unei rate de răspuns cît mai mari la mesajul educaţional vizînd controlul medical periodic.
Via
Totodată, pentru a trage un semnal de alarmă asupra statisticilor studiului oncologic, campania de comunicare a inclus, pe lîngă promovarea broadcasting (inclusiv ştiri şi talk-show-uri), pe internet (bannere, marketing direct şi testimonialele semnate Gabriela Szabo, Loredana Groza şi Mihaela Miroiu), în presă şi O.O.H., şi un segment neconvenţional: Marşul Roz (B.T.L.), precum şi campania de guerrilla (un al optulea raft, umeraş din varii magazine, vopsit în roz, lăsat gol, un al optulea scaun din saloane de înfrumuseţare, cinemateci, metrou învelit în husă sau vopsit în roz, gol de asemenea).

Via
Premii notabile obţinute: un Silver Lion la Cannes Lions - International Advertising Festival, la categoria „Charities, Public Health & Safety, Public Awareness Messages” (fusese nominalizată şi la secţiunea „Use of mixed media”), premiul „Best Innovative Media” la Ad’ Or, cel mai important festival românesc de creativitate, trofeul Silver Drum la Golden Drum Advertising Festival.
Bilanţul campaniei: fondurile strînse au crescut cu 43 % faţă de anul anterior (aproximativ 250. 000 de USD), notorietatea campaniei cu 30 % (de la 57 unităţi, în anul 2005, la 87), donîndu-se, totodată, aparatură medicală în valoare de 450. 000 de dolari institutelor oncologice; de asemenea, conform Consumer Strategy Survey realizat de Ipsos Interactive Services 7 din 10 femei (cu 20 % mai multe faţă de 2005) au fost familiarizate cu mesajul campaniei, dintre care cca. 6. 720. 000 de femei de peste 20 de ani.
Campania „1 din 8 femei” - ediţia 2006, a avut şi o componentă internă, care a vizat cei aprox. 350 de angajaţi Avon şi alţi cca. 100. 000 de agenţi de vînzari: intranetul, facturile însoţite de mesaje educative şi pliantele informative oferite împreună cu produsele au servit drept canale de comunicare.

Peste 1. 500 de persoane au îmbrăcat tricoul roz
în cadrul marşului din 1 octombrie 2006*

Panoul gîndurilor bune
„1 din 8 femei”, 2006

Piaţa G. Enescu, 1 0ctombrie 2005
* organizat şi în alte 25 de oraşe ale ţării
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu