De la Recrear - Truth, Lopez Murphy, For president
Săpînţa reloaded. Publicitate pe lumea de dincolo
„E un exemplu pe care-l tot dau. Mi-a adus aminte de Gaiţă, cînd îi întreba pe oameni ce s-ar face dacă ar naşte un copil biped. Şi toţi românii, pentru că aşa-s românii, să nu tacă, să pară că-s proşti (noi nu zicem «Nu ştiu») îşi dau cu părerea. Exact aşa a fost şi cu Maximilian.”
Bogdan Naumovici, consultant de creaţie Leo Burnett şi Creative Director 23
Aşa cum singur îşi spune, Maximilian e MIJLOCITOR către LUMEA DE DINCOLO, pe astă lume - vînzător, pe principiul metempsihozei, de publicitate celor de pe tărîmul celălalt, tip de advertising conferitor de awareness internaţional unui brand local (de vreme ce sufletele s-ar putea reîncarna oriunde pe glob). Observatorul Antenei 1 îi dedică o ştire deloc stîngaci împachetată, cu imagini sinistre şi complinitor sunet lugubru, vox popuri şi cadre luate de pe http://www.publicitatepelumeacealalta.ro cu schema funcţionării lumilor, o ediţie a Jurnalului Public al postului de televiziune Romantica dezbate despre iniţiativa lui Maximilian, avîndu-l drept invitat pe Răzvan Mătăşel, Deputy Managing Director şi Head of Planning Leo Burnett, care conchide că e „doar o glumiţă de online”, Academia Caţavencu, Cotidianul, Ziarul financiar amintesc de el, blogosfera (35 de bloguri) comentează: „Deci, frate, genial! Numai un român se putea gîndi la asta. Sîntem un popor de săriţi de pe fix.”, „Nu pot decît să mă închin şi înclin în faţa unui om ce şi-a găsit menirea.”, „L-am încadrat la new media.” ş.a.m.d. Cel din urmă a fost, de altfel, şi cel mai aproape de adevăr: gîndit de agenţia independentă full service de Creative Marketing, Propaganda, semnatară a campaniei de comunicare pentru ADfel, Maximilian e un personaj construit în jurul ideii de exemplu de publicitate neconvenţională, senzaţia de văzut-deja fiind conferită de faptul că e Ghilaş Rodion, actor al Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri”, din Iaşi.
Ducerea de nas în 4 paşi:
1. anunţ în ziarul tabloid Libertatea:
2. situl (cu peste 50. 000 de accesări şi cca. 400 de comentarii pe forumul lui Maximilian);
3. împărţire de fluturaşi (Trei litere - verzale, trei semne de exclamare: NOU!!! şi sloganul „Ofer spaţiu publicitar pentru lumea de dincolo”);
4. postere, cu acelaşi mesaj „EU, Maximilian, mijlocitor al lumii de dincolo…”
A
quod erat demonstrandum
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu