Mircea Toma. Jurnalist. Academia Caţavencu. În timpul liber, vamaiot. Stan Constantin. Fotograf independent. Budapesta. „Acolo unde şi regele merge întotdeauna singur”. „Interludiu intelectual”. OOPS MEDIA. Recte „La Budapesta, într-o toaletă. Pe acolo, mai toate localurile aveau panouri publicitare în toalete. Şi, împreună cu prietenul meu, Stan Constantin, care este şi partener în afacere, ne-am propus să o materializăm în România”.

OOPS MEDIA e agenţia de publicitate importatoare în România a panotajului publicitar amplasat în spaţiul toaletelor cluburilor, puburilor, restaurantelor etc. (afişaj în format standard, A3, într-o ramă de aluminiu, închisă cu plexiglas autoşoc), tip de restroom advertising ce beneficiază de avantaje precum: originalitate, raport optim expunere - preţ (30 - 65 de euro / lună, cu un recall de 80 % - în lipsa vreunui alt stimul vizual -, aşa cum reiese dintr-un studiu comandat de OOPS MEDIA) comparativ cu alte medii cu potenţial publicitar, segmentarea pieţei (tineri: cluburi, upper-medium class: localuri, public eterogen: benzinării, cinematografe, fast-fooduri, etc.), varietatea clientelei în pofida plasării (contractorii provin din varii domenii, mai puţin alimentar [sic!], cosmetic, farmaceutic, mass-media, telecomunicaţii etc.). Toate acestea fac din publicitatea în toalete, business neconsumator de curent, o afacere cu o ridicată marjă de profit (cca. 30 %): dacă, iniţial, investiţia a fost de aproximativ 20. 000 de dolari, „după primul an, am crescut la cîteva zeci de mii, iar acum cred că sîntem pe la 200. 000 de euro”. Cu o formulă de start: doi patroni şi un angajat, sediu virtual şi salvator serviciu de telefonie mobilă, cost iniţial per panou de 10 dolari şi contractanţi din cercul apropiat, în capitala anului 2001, cînd localurile începeau să-şi amenajeze toaletele, făcînd din ele spaţii cu aspect decent, cu potenţial publicitar, firma se lansa pe piaţă. În prezent (an 2007), OOPS MEDIA are un număr mediu de şase angajaţi, în jur de 40 - 50 de clienţi (printre primii se numără Automobile Bavaria, Connex, Snickers), o parte tradiţionali, reapelînd la serviciile agenţiei (Zapp e clientul care a optat pentru cea mai lungă expunere, pe parcursul a 2 ani), desfăşoară campanii implicînd costuri lunare de la 30 de euro (pentru un singur panou), pînă la 3. 000 - 5. 000 de euro (pentru 100, 200 de panouri) şi s-a extins în cca. 400 de localuri din Bucureşti şi aproximativ 300 din ţară, în oraşe ca
O interesantă abordare în ce priveşte promovarea serviciilor oferite de OOPS MEDIA e campania de guerrilla realizată de „ideas company” Saatchi&Saatchi, sub sloganul „Creează reflexe”, în anul 2005. Firma ieşea din toalete pe străzi: în lifturi scoase din uz, pe pereţi prea puţin expuşi, pe arbori şi în alte medii vizate în situaţii de ugenţă, afişe anunţau profilul agenţiei. Totodată, aceeaşi linie s-a regăsit şi la TV, în magazine şi în staţiile de autobuz, urmărindu-se crearea de reflexe la vederea mesajului publicitar care ar deveni, astfel, mcluhanian conchizînd, mediul.
De asemenea, OOPS MEDIA s-a extins către alte sectoare ale publicităţii neconvenţionale, încheind, la sfîrşitul anului 2004, un parteneriat cu o agenţie de indoor media care prestează servicii de advertising şi de B.T.L. (couponing, sampling, testing, training al staffului salonului, evenimente) în saloane de coafură şi de înfrumuseţare corporală, Salon Style, targetînd cei cca. 350. 000 de clienţi înregistraţi lunar.
„Style Media face parte în acest moment dintr-o reţea de companii ce ofera acest tip neconvenţional de reclamă în saloanele de înfrumuseţare, alte servicii şi produse media complementare în Cehia, Slovacia, Ungaria, Ucraina,
Avantajele acestui tip de expunere publicitară: ţintirea publicului vizat - spre pildă, pentru segmentul femei, tinere, cu venituri peste medie (în România): reclamă pentru produse cosmetice (Avon, Dove, Sensiblu), tutun (
Proiect româno-britanic,
Avantajele aduse de OOPS MEDIA în parteneriat sînt constituite de reputaţia de inovatoare în domeniul indoorului românesc şi awarnessul de care se bucură în plan local: multora din clienţi fiindu-le familiar profilul OOPS, acordă credit noilor intraţi pe piaţă. De altfel, cele două companii le prezintă acestora (adesea comuni) ambele oferte (politica vînzărilor şi a discounturilor e aceeaşi, rate-cardul fiind cel care diferă).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu