„Cum să schimbi un bec ars? Învaţă să te descurci fără bărbatul de lîngă tine!”

Într-o lume a atenţiilor - de la cadouri la date speciale - destinate femeilor, „cel mai valoros brand neaoş de bere”, supranumita „bere a fotbalului românesc”, Bergenbier, închină o zi exclusiv sexului tare: 5 mai.

Campania care a debutat, pe data de 20 martie anul trecut, cu o conferinţă de presă privind votingul pentru Ziua Bărbatului, s-a desfăşurat pe TV, radio (spoturile „Pizza”, „Patinaj” şi „Flori”, create de Leo Burnett), outdoor, print (nr. patru), POSM şi PR. Votarea s-a făcut pe situl oficial www.ziuabarbatului.ro, care a înregistrat zilnic mii de alte voturi, depăşindu-se numărul de 400.000 într-o lună, prin intermediul serviciului de telefonie mobilă (SMS) şi al urnelor de votare. Astfel, pe 23 aprilie, Ziua Bărbatului era proclamată la nivel naţional şi consfinţită, ulterior, prin petreceri organizate în şase oraşe din ţară.



Cele aproape o jumătate de milion de voturi strînse, precum şi distincţiile* obţinute au determinat „berea bărbaţilor” să continue lupta pentru consumatorii săi printr-o amplă campanie de instituire a zilei de 5 mai drept sărbătoare legală alături de cea de 8 martie, printr-un proiect legislativ venit din iniţiativă cetăţenească. Incluzînd promovare online (situl campaniei, realizat full flash/video, şi bannere online), în presă (printuri „Ziua bărbatului 2008”, „Bere”, „Toate”, „Acţiune”, „Butoane”, „Pisici”), pe TV („Parada”) şi prin structuri de PR ale agenţiei The Practice, proiectul a presupus şi o componentă BTL, asigurată în capitală de agenţia Frontline Marketing: de Ziua Bărbatului, şapte oraşe (Iaşi, Ploieşti, Brăila, Craiova, Rîmnicu Vîlcea, Constanţa şi Oradea) au găzduit, la aceeaşi oră, petreceri cu MC femei şi jocuri tipic masculine ca darts sau fussbal.



* Campania Anului la festivalul de creaţie publicitară Ad’Or şi la categoria Beverages a singurei competiţii locale vizînd industria online, Internetics, un Golden Award for Excellence la secţiunea Campanii Comerciale a celui mai important eveniment de recunoaştere a excelenţei în comunicare, Romanian PR Award, precum şi un Gold EFFIE obţinut la categoria Băuturi Alcoolice a festivalului pentru eficienţă în publicitate, Effie România. (De asemenea, campania de PR „Ziua Bărbatului” a adus agenţiei The Practice două premii la ambele categorii la care a fost nominalizată: un Gold SABRE la secţiunea Industrii, Food & Beverages, şi un Gold SABRE la secţiunea Arie Geografică, Eastern Europe, 2008.)



Via 1,2, 3
Citeşte şi Conferinţa Ziua bărbatului”

Niciun comentariu: