În anul 1994, Interbrew, subsidiara locală a concernului multinaţional - producător de bere Inbev, cumpăra 51 % din acţiunile fabricii de profil din Blaj, propunîndu-şi lansarea pe piaţă a unui produs 100 % românesc: Bergenbier. De 13 ani în România şi de 10 sponsor oficial al echipei naţionale de fotbal, liderul incontestabil al pieţei berii (conform datelor MEMRB România) s-a bucurat de inspiratul slogan însoţitor de la începuturi, pseudo-marca înregistrată „Prietenii ştiu de ce”. A urmat consfinţirea zilei de 5 mai, prin cele 400. 000 de voturi înregistrate, drept zi a bărbatului, în cadrul campaniei de comunicare integrată, „Ziua bărbatului”, desfăşurate în intervalul martie - mai 2007, pentru care agenţia Leo Burnett, reprezentanţa locală a reţelei globale de advertising, venea şi cu o componentă de guerrilla: cearşafuri albe atîrnînd de la etaj, în Capitală, pe strada Aurel Vlaicu sau pe bulevardul Corneliu Coposu, aşa cum reiese dintr-un comunicat de presă remis de Emilia Vidmichi, Public Relations Manager.
Mesajul, vizînd bărbaţii iubitori de aventură, e unul din seria inovaţiilor publicitare de pe piaţa românească aduse de campanii precum „1 din 8 femei - Află că eşti bine!” (Avon Breast Crusade), răsplătită cu un Silver Lion în cadrul festivalului Cannes Lions I.A.F. , sau „Note” - Mîndra Milk, Carpalat, pentru care GMP Advertising a obţinut un leu de bronz la aceeaşi competiţie.
Citeşte şi Campania Ziua bărbatului - Bergenbier, cea mai premiată campanie de comunicare românească
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu