Veşnica lor pomenire!


Nu tăia pădurea ca-n codru!”, proiect finanţat prin programul PHARE 2004, Societatea Civilă, componenta 1, Dezvoltarea sectorului ONG, e o campanie de comunicare (derulată în mediile: internet, media neconvenţională, outdoor, print, spot radio, televiziune), iniţiată de Agenţia de Monitorizare a Presei (A.M.P.), cu sprijinul Asociaţiei pentru Coeziune Economică şi Socială (ACES), al Institutului de Cercetări şi Amenajări Silvice (ICAS) şi al Comitetului Naţional Român pentru Drepturile Copilului, menită să tragă un semnal de alarmă asupra defrişărilor excesive şi, implicit, să determine conştientizarea importanţei pădurii pentru mediul înconjurător şi pentru viaţa socială, dezvoltarea instituţională a organizaţiilor implicate în proiect prin încurajarea comunicării cu publicul, sporirea încrederii acestuia în organizaţiile societăţii civile implicate în soluţionarea problemelor de mediu, precum şi creşterea vizibilităţii acestora.

Astfel, programul de informare şi de responsabilizare a debutat neconvenţional în Bucureşti, în luna septembrie a anului trecut (6), cu îmbrăcarea în negru a 50 de copaci din Bucureşti, din zonele centrale ale Capitalei (B-dul Catargiu, B-dul Magheru, Piaţa Universităţii, B-dul Elisabeta), în amintirea” copacilor tăiaţi în perioada 1989 - 2007 (Obcine, Apuseni, Piatra Craiului, Valea Trotuşului, Harghita şi Covasna), doliul fiind ţinut şi pentru cele 10. 000 de decese cauzate de condiţiile nefavorabile de mediu şi înregistrate în Bucureşti.





Totodată, proiectul a fost lansat şi în outdoor, în Timişoara (Ialomiţei - Complex Terra, Popa Şapcă, Piaţa Huniade, Piaţa Consiliul Europei), Cluj (Josef Bela, N. Titulescu, Pod Garibaldi, Piaţa Mihai Viteazu) şi Bucureşti (Palatul Regal, Piaţa Amzei, Piaţa Walter Mărăcineanu, Biserica Sfîntu Gheorghe).




Campania de informare în cadrul căreia au fost derulate şi un concurs de creaţie, adresat elevilor din clasele I - VIII din 7 judeţe, şi patru sesiuni de informare a proprietarilor de pădure, a adus agenţiei de publicitate Grey Bucharest un Golden Watch, la categoria Advertising Campaigns, primul premiu al agenţiei la cea de-a XIV-a ediţie a festivalului Noii Europe, Golden Drum (2007).

Via Pădurea e în pom 1 şi 2

Apa trece, Pietrele Craiului rămîn chele



Niciun comentariu: